Планиране на мрежа
Дали проектират инфраструктура от следващо поколение или оптимизират съществуваща мрежа, доставчиците на телекомуникационни услуги трябва да вземат ключови решения в съответствие с бизнес целите си. Чрез специализиран телекомуникационен софтуер се прави точен пазарен, демографски и пространствен анализ за вземане на информирани решения относно клиенти, конкуренция, местоположения. Данните за местоположение, като GPS координати и адреси, се интегрират с инструментите за планиране и работа с инфраструктурата, за да се определят най-удобните места за внедряване. Точните координати и зоните на покритие разкриват връзката между мрежовите компоненти и пропуските в обслужването. Методът на проучване на местоположението разкрива всички необходими локационни фактори – от базови станции на терен до големи сгради. Точните карти дават информация за новите обекти и датите на активирането им, както и подробности за оптимизиране и за зоните на покритие.